previous arrow
next arrow
Slider

Un pas mic pentru prezent, un salt uriaș pentru viitor! – ediția a II-a

86.8%
Obiectiv:
4850 LEI

Suma angajata:
4210 LEI
Nume Proiect:
Un pas mic pentru prezent, un salt uriaș pentru viitor! – ediția a II-a
Organizație:
Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga”, Pașcani
Descrierea proiectului:
Cine suntem noi? Activitățile clubului de informatică din cadrul Liceului Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” au debutat în urmă cu patru ani din dorința de a oferi copiilor din clasele de gimnaziu o alternativă plăcută și utilă de fructificare a timpului liber. Pe parcursul celor patru ani, clubul a adunat peste 25 de copii (nivel primar și gimnazial) al căror interes pentru domeniul informaticii și al tehnologiilor informatice a fost stimulat prin activitățile săptămânale desfășurate în laboratorul de informatică dar și printr-o serie de colaborări cu: Fundația ADFABER http://kidsintech.adfaber.org; mentorii de la CoderDojo IAȘI, de a căror experiență și îndrumare beneficiază de trei ani 10 copii din clasele V-VIII. Experiența învățării într-un mediu deschis, nonformal, dobândită prin participarea la sesiunile lunare organizate de CoderDojo Iași a fost benefică nu numai pentru participanții direcți ci și pentru ceilalți membri ai clubului care au înțeles că informatica nu este o modă ci o pasiune. De sprijinul mentorilor ne-am bucurat și la prima ediție a taberei de informatică, doi dintre ei coordonând grupele a căror activitate s-a axat pe dezvoltarea de competențe în domeniul tehnologiilor web și al programării embeded (robotică). Ce ne dorim? Prima ediție a bootcampului a fost un succes din punctul nostru de vedere, prin urmare ne dorim organizarea celei de a doua ediții a taberei, ediție care să valorificeîn continuare potențialul unui mediu nonformal de învățare, prin îmbinarea utilului cu plăcutul. Având în vedere domeniile pentru care și-au manifestat copiii interesul – programare, robotică, web, grafică computerizată, fotografie digitală și montaj video – și nivelul de competențe acumulate până în acest moment, prin activitățile derulate la ediția anterioară și prin participara la sesiunile de lucru ale clubului, activitățile de tabără se vor defășura pe grupe astfel: o grupă programare Alice, o grupă programare web, o grupă programare embeded (robotică) și o grupă grafică computerizată, fotografie și montaj video. Toate grupele vor fi formate din copii care deja au achiziționat un minim de competențe pe domeniul ales (au un minim de doi ani de participare la activitățile de club). Pe parcursul unei săptămâni, sub îndrumarea a cinci mentori, participanții vor descoperi beneficiile cooperării și al lucrului în echipă. Programul de activități va fi împărțit pe zile astfel: ziua 1, 2 3 –activități de învățare interactive 6 ore/zi, ziua 4, 5 – dezvoltarea unei soluții creative pentru un proiect pe o temă dată, ziua 6, 7 – prezentarea proiectelor. De ce avem nevoie? Pentru buna desfășurare a activităților pe care ni le propunem, dorim să achiziționăm kituri pentru activitățile de robotică, tablete grafice și un aparat de fotografiat pentru activitățile de grafică computerizată. Materialele achiziționate vor intra, la finalul taberei, în dotarea laboratorului de informatică și vor fi utilizate pentru activitățile viitoare ale clubului și, în funcție de necesități, la orele de informatică și TIC. De asemenea, dorim să asigurăm o locație care să ofere copiilor un mediu de învățare nonformal, plăcut.
Beneficiari:
direcți: 20 de copii din clasele V – VIII, membri ai Clubului de informatică, indirecți: elevii liceului, prin îmbunătățirea dotării laboratorului de informatică, părinții
Durata proiectului:
martie - august 2019
Echipa proiect:
Carmen Tcaci– profesor, coordonatorul Clubului de informatică, achiziție materiale; Robert Parasca – student la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Tehnice \"Gheorghe Asach\" Iași, în anul II; voluntar activ în cadrul LSAC Iași (Liga Studenților Facultății de Automatică și Calculatoare Iași)., coordonarea activităților de formare, coordonarea campaniei de fundraising Barna Alina, Botez Cristina, Bârgăoanu Genoveva – părinți, campanie de fundraising, acomodare tabără
Persoane de legatura:
Tcaci Carmen, e-mail: carmendrucker@yahoo.com, tel: 0753.623.479
Link oficial:
Obiectiv Financiar:
4850 RON